سرانجام جایزه نخست این رویداد ادبی به رمان «چاگین» نوشته «یوگنی وادالازکین» اعطا شد و رمان‌های «هدیه گفتار» نوشته «یوری بویدا» و «ترایگر مخفی» نوشته «الکسی سالنیکوف» به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

جایزه کتاب بزرگ روسیه که مهم‌ترین و ارزشمندترین جایزه ادبی در این کشور است برندگان خود را اعلام کرد.

به گزارش الفبای زبان به نقل از سایت رسمی جایزه کتاب بزرگ روسیه، از میان ۳۲۲ کتابی که برای این جایزه ادبی معرفی شده‌ بودند در ابتدا ۵۱ کتاب به فهرست اولیه راه یافتند و ۱۵ اثر نیز به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند. سرانجام جایزه نخست این رویداد ادبی به رمان «چاگین» نوشته «یوگنی وادالازکین» اعطا شد و رمان‌های «هدیه گفتار» نوشته «یوری بویدا» و «ترایگر مخفی» نوشته «الکسی سالنیکوف» به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش آرای مردمی نیز رمان «خبرنگار» نوشته «زاخارا پریلپین» برگزیده شد و «کمیته حفاظت از پل» اثر «دیمیتری زاخاروف» و «برف انسلادوس» (مجموعه ۲ کتاب) از «ادوارد ورکین» برنده جایزه دوم و سوم شدند.

جایزه کتاب بزرگ روسیه در سال ۲۰۰۵ توسط مرکز حمایت از ادبیات روسیه تأسیس شد و توسط سازمان‌های دولتی، عمومی و رسانه‌های مختلف حمایت می‌شود.

برنده جایزه اول سه میلیون روبل و برندگان جایزه دوم و سوم نیز به ترتیب یک و نیم میلیون روبل و یک میلیون روبل دریافت می‌کنند.

رمان «چاگین» توسط نرگس سنایی در حال ترجمه به فارسی است.