منبع:ایرنا/ کافه نرو – Caffè Nero- کافه معروف ایتالیایی که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، مانند جوایز محبوب کاستا که در سال گذشته لغو شد، جایزه بزرگ خود برای کتاب‌های کودکان، آثار غیرداستانی و رمان‌ها را با تاکید بر عناوین تجاری راه‌اندازی کرد. به گزارش الفبای زبان از ایرنا، یک سال پس از […]

منبع:ایرنا/

کافه نرو – Caffè Nero- کافه معروف ایتالیایی که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، مانند جوایز محبوب کاستا که در سال گذشته لغو شد، جایزه بزرگ خود برای کتاب‌های کودکان، آثار غیرداستانی و رمان‌ها را با تاکید بر عناوین تجاری راه‌اندازی کرد.

به گزارش الفبای زبان از ایرنا، یک سال پس از آنکه همتایان زنجیره‌ای نرو ، کاستا، جوایز محبوب کتاب خود را متوقف کرد، این کافه ایتالیایی مجموعه جدیدی از جوایز نویسندگی را راه‌اندازی کرده است.

نرو برندگان خود را دسته‌بندی کرده است؛ دسته‌های مختلف نرو شامل کتاب‌های کودکان، داستان‌های ابتدایی، آثار داستانی و غیرداستانی است و در سال نخست خود جایزه‌ای برای آثار شعر نخواهد داشت.

جایزه نرو برای آثار نویسندگان مستقر در انگلستان و ایرلند آزاد و مدیریت آن بر عهده سازمان تجاری انجمن کتاب‌فروشان خواهد بود. این جوایز همچنین با مشارکت دانشگاه برونل لندن و موسسه خیریه Right to Dream راه‌اندازی شده است.

جایزه هر دسته ۵ هزار پوندی است که برندگان هر دسته در نهایت برای جایزه طلایی که ۳۰ هزار پوندی است با هم رقابت خواهند کرد.

مریل هالز – Meryl Halls مدیر انجمن کتابفروشان گفته که این جوایز با تاکید بر کتاب های تجاری با جذابیت گسترده خواهد بود.

دسته‌های انتخابی از سوی نرو دسته‌های اصلی هستند که خوانندگان به احتمال زیاد هنگام بازدید از کتابفروشی یا خرده‌فروشی آنلاین آنها را می‌بینند. این جوایز به مرور ممکن است دسته‌های بیشتری را نیز در بربگیرد.

جوایز نرو از سوی متخصصان مانند کتابفروشان، نویسندگان، مفسران رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار داوری خواهد شد. هر جایزه فهرستی از چهار عنوان خواهد داشت که فهرست‌های کوتاه سال نخست این جوایز در ماه نوامبر و برنده‌های هر دسته در ماه فوریه اعلام می‌شوند.

جوایز کتاب کاستا در سال ۲۰۲۲ و به دنبال تصمیمی که مدیر شرکت جیل مک دونالد آن را تصمیم دشوار خواند به طور ناگهانی لغو شد.

جوایز کاستا در سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را شروع کرد و تا سال ۲۰۰۵ به عنوان جوایز کتاب ویتبرد شناخته می‌شد؛ زمانی که کاستا مدیریت و تامین مالی آن را بر عهده گرفت.

هانا لو – Hannah Lowe معلم سابق آخرین برنده کتاب سال کاستا در سال ۲۰۲۲ بود که جایزه شعر را از آن خود کرد.

کافه نرو یک شرکت قهوه‌خانه‌ای تحت نفوذ ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. این شرکت که در سال ۱۹۹۷ توسط جری فورد تاسیس شد، بیش از ۱۰۰۰ قهوه خانه در ۱۱ کشور از جمله انگلستان، ایرلند، سوئد، لهستان، قبرس، کرواسی، ترکیه، امارات، عمان و آمریکا دارد. کافه نرو در سال ۲۰۰۹ قهوه خانه خود را در Battersea در جنوب لندن خریداری و افتتاح کرد که قهوه را برای تمام قهوه خانه‌های خود در سراسر جهان تامین می‌کند.