نویسنده : ستاره کوشا/  همانطور که می دانید شناختن انواع افعال و استفاده ی صحیح و به جا از آن ها موضوع بسیار مهمی در یادگیری زبان می باشد. در مقاله قبل درمورد انواع فعل های زمان حال صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم با انواع فعل ها برای توصیف اتفاقی که در گذشته […]

نویسنده : ستاره کوشا/ 

همانطور که می دانید شناختن انواع افعال و استفاده ی صحیح و به جا از آن ها موضوع بسیار مهمی در یادگیری زبان می باشد. در مقاله قبل درمورد انواع فعل های زمان حال صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم با انواع فعل ها برای توصیف اتفاقی که در گذشته افتاده است صحبت کنیم.

درین بخش به آموزش افعال زمان گذشته (Past Tense) می پردازیم.افعال زمان گذشته در زبان انگلیسی سمت چپ نمودار زیر قرار می گیرند.

انواع فعل های انگلیسی در زمان گذشته Past Tense

زمان گذشته در زبان انگلیسی برای توصیف اتفاقاتی که در گذشته افتاده اند، استفاده می شود مانند earlier in the day, yesterday, last week, three years ago. در زمان گذشته چهار فعل مهم داریم که به این صورت توضیح می دهیم:

  • Simple Past
  • Past Continuous
  • Past Perfect
  • Past Perfect Continuous

گذشته ساده (Simple Past)

“Mozart was an Austrian musician. He lived from 1756 to 1791.”

برای زمان گذشته باید به نوع فعل توجه کنید. اگر فعل ما با قاعده باشد در زمان گذشته ساده به -ed ختم می شود. ولی افعال بی قاعده در زمان گذشته تغییر شکل می دهند و باید آن ها را به حافظه بسپارید.

برای دانلود لیست افعال بی قاعده اینجا را کلیک کنید.

simplepast

زمان گذشته استمراری (Past Continuous)

کارون و جیمز از ساعت ۱۰ تا ۱۱و نیم تنیس بازی کردند.بنابراین آن ها در ساعت ۱۰ونیم مشغول بازی تنیس بوده اند.

وقتی بخواهیم بگوییم شخصی در زمان معینی در گذشته در حال انجام دادن چیزی بوده است، از زمان گذشته استمراری استفاده می کنیم.

زمان گذشته استمراری زبان انگلیسی

گذشته کامل (Past Perfect)

سارا هفته پیش به مهمانی رفت۰پاول نیز به آنجا رفت اما یکدیگر را ندیدند.پاول ساعت ۱۰و نیم خداحافظی کرد و به خانه رفت و سارا ساعت ۱۱ به مهمانی رسید.پس وقتی سارا رسید، پاول آنجا نبود.

زمان گذشته کامل در زبان انگلیسی

گذشته کامل استمراری  (Past Perfect Continuous)

دیروز صبح از پنجره به بیرون نگاه کردم. خورشید می درخشید و زمین هم چنان خیس بود پس باران باریده بود.

گذشته کامل استمراری درزبان انگلیسی

ا

  • نویسنده : ستاره کوشا