هفتمین دوره «حراج ملی ایران» در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی از اول تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 هفتمین دوره «حراج ملی ایران» در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی از اول تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش الفبای زبان؛ در هفتمین دوره حراج‌ ملی ایران ۴۰ اثر از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته خواهد شد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (یکم و دوم تیرماه) به نمایش و جمعه (سوم تیرماه) به چوب‌زنی آثار اختصاص خواهد داشت. اجرای این دوره برعهده زهرا محمودوند است.

محل برگزاری هفتمین دوره حراج ملی ایران در خانه همایش واقع در خیابان فیاضی(فرشته) پلاک ۴۶، خواهد بود. تماشای آثار در روزهای اول و دوم تیرماه برای عموم آزاد است.

خانه حراج ملی از سال ۱۳۹۰ در حوزه فعالیت حراج آثار هنری آغاز به فعالیت کرده است و چند سالی است که در راستای رونق به بازار هنرهای سنتی، صنایع دستی در این عرصه فعال شده و در بخش‌های تولید، صادرات، برگزاری گالری و حراج فعالیت دارد. این حراج را می‌توان افقی روشن برای دستیابی به برگزاری حراج آثار فاخر هنری در سطح بین‌المللی ارزیابی کرد و چشم‌اندازهای روشن برای زنده نگه داشتن نمادهای ایرانی دانست.

موسسه حراج ملی برای پویایی اقتصاد هنر ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در شرایط پاندمی کرونا؛ حراج آثار هنری را به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار کرد. این حراج با تعداد ۴۰ اثر انجام شد که حدود ۴۰ درصد از آثار به فروش رسید.

خانه حراج ملی با رویکرد تقویت بازار اقتصادی هنرهای سنتی ایران، بسترسازی برای رشد اقتصاد خلاق و حوزه‌های نوظهور در اقتصاد هنر و جلب توجه مجموعه‌داران ایرانی و خارجی به این ظرفیت بالقوه و اصیل هنر ایران دی ماه سال ۱۳۹۸ در پنجمین حراج خود تعداد ۳۸ اثر فاخر را در محل خانه همایش ارائه کرد که در مجموع رقم فروشی بیش از ۱۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی melliauction.com و صفحه melliauction در فضای مجازی مراجعه کنند.

  • منبع خبر : ایرنا