تهیه و تنظیم: زهراکلاته عربی/ وزیر ارشاد گفت: ایران پس از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سر آمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین دارد. به گزارش الفبای زبان؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدیدترین یادداشت خود ضمن اشاره به برپایی اختتامیه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران […]

تهیه و تنظیم: زهراکلاته عربی/

وزیر ارشاد گفت: ایران پس از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سر آمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین دارد.

به گزارش الفبای زبان؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدیدترین یادداشت خود ضمن اشاره به برپایی اختتامیه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور نوشت: ایران با گذشت چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سرآمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین را دارد.

عنوان مهمترین رویداد این حوزه امروز با تقدیر از برگزیدگان و با حضور رییس جمهور فرهنگی و فرهنگ دوست در تهران برگزار شد.

خدا را شاکریم که هم اکنون ایران پس از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سر آمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین دارد. امری که البته مرهون توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به عنوان ادیبی بزرگ که هم در کسوت یک نویسنده و هم کتابخوانی حرفه ای، نقش منحصر به فردی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور داشته است.
دولت انقلابی با قوت ترویج گسترده کتاب خوانی را در دستور کار دارد.»

گفتنی است، مراسم پایانی «چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تالار وحدت برگزار شد.