منبع:ایرنا/ مسئول موزه مولانا قونیه گفت: ۷۰۰ نسخه کتاب دستنویس فارسی در موزه مولانا قونیه وجود دارد. به گزارش الفبای زبان از خانه کتاب و ادبیات ایران ناجی باکیرجی درباره اهمیت کتاب در دیپلماسی فرهنگی، بیان کرد: مطمئنا کتاب در باورها و عقاید و طرز فکر انسان نقش مهمی دارد. کتاب مهمترین راه برای ترویج […]

منبع:ایرنا/

مسئول موزه مولانا قونیه گفت: ۷۰۰ نسخه کتاب دستنویس فارسی در موزه مولانا قونیه وجود دارد.

به گزارش الفبای زبان از خانه کتاب و ادبیات ایران ناجی باکیرجی درباره اهمیت کتاب در دیپلماسی فرهنگی، بیان کرد: مطمئنا کتاب در باورها و عقاید و طرز فکر انسان نقش مهمی دارد. کتاب مهمترین راه برای ترویج فرهنگ است.

وی افزود: ۷۰۷ سال بعد از وفات مولانا، کتاب «مثنوی معنوی» توسط موزه مولانا به چاپ رسیده است و ۱۰ نسخه از این چاپ در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه شد. در موزه مولانای قونیه ۷۰۰ نسخه دست‌نوشته به زبان فارسی موجود است و این موزه در مورد مولانا کتاب نوشته که به فارسی هم ترجمه خواهد شد.

ناجی باکیرجی ادامه داد: در سال آینده قرار است کتاب‌های «دیوان شمس» مولانا، «فیه‌مافیه» و «مجالس سبعه» را به نمایشگاه کتاب تهران بیاوریم. همچنین به دلیل استقبال مردم از کتاب‌های سعدی و حافظ این کتاب‌ها هم به نمایشگاه آورده خواهد شد.

مسئول موزه مولانا در قونیه با اشاره به عرضه کتاب‌هایی درباره فرهنگ ترکیه در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ کتاب به ایران آورده شد که بیشتر در مورد هنر و فرهنگ ترکیه و همچنین دوران سلجوقی است.