تهیه و تنظیم : ستاره کوشا / دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد. به گزارش الفبای زبان از دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در […]

تهیه و تنظیم : ستاره کوشا /

دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد.

به گزارش الفبای زبان از دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه این نهاد آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور، هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است» همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می‌نماید.

مجموعه قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور در وبسایت ad.farhang.gov.ir وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  قابل مشاهده و دریافت است.

  • نویسنده : ستاره کوشا