تهیه و تنظیم« صغری توحیدلو/ ۱۶-I appreciate that ۱۶-ممنونم/ جبران می کنم این عبارت در مکالمات روزمره زمانی استفاده می شود که شخصی از شما می خواهد برایش کاری انجام بدهید و با گفتن این جمله به طور غیر مستقیم به شما می گوید که قدر کاری که برایش می کنید را می داند و […]

تهیه و تنظیم« صغری توحیدلو/

۱۶-I appreciate that

۱۶-ممنونم/ جبران می کنم

این عبارت در مکالمات روزمره زمانی استفاده می شود که شخصی از شما می خواهد برایش کاری انجام بدهید و با گفتن این جمله به طور غیر مستقیم به شما می گوید که قدر کاری که برایش می کنید را می داند و بعدا جبران خواهد کرد. مثال:

Thanks so much for taking me home last night, I appreciate that.   خیلی ممنونم که دیشب من را به خانه بردی، جبران می کنم

۱۷-That’s so kind of you

۱۷-این نهایت لطف شماست

این عبارت بسیار رایج است و نشان می دهد که شما چه قدر سپاسگزار یا قدردان کار هایی هستید که کسی برای شما انجام داده است. اگر شخصی لطفی به شما کرده که انتظارش را نداشتید، می توانید بگویید:

Thanks, that’s so kind of you.   متشکرم، این نهایت لطف شما را می رساند

۱۸-I owe you one

۱۸-یکی طلب شما/ جبران می کنم

استفاده از این عبارت هم در مکالمات روزمره خیلی رایج است و وقتی کاربرد دارد که شخصی از شما می خواهد لطفی در حقش بکنید و به این معنا است که بعدا آن لطف را برای تان جبران خواهد کرد. مثلا در شرایط کاری ممکن است کسی به شما بگوید:

Can you complete the report for me, I will owe you one!   آیا می توانید گزارش را برایم تکمیل کنید، جبران می کنم

۱۹-.Oh,That explains it

۱۹-اوه، پس بگو چرا / پس قضیه از این قرار بوده

تصور کنید همکار تان با هیجان وارد دفتر می شود، اما شما نمی دانید چرا. بعدا در همان روز، یکی از دوستان تان خبر ارتقای او به یک سمت جدید را اعلام می کند. اینجاست که می توانید این عبارت را به کار ببرید تا نشان دهید حالا می فهمید چرا او صبح این قدر خوشحال بود.

۲۰-! Lucky you

۲۰-خوش به حالت

این عبارت هنگامی به کار می رود که شما می خواهید خوشحالی تان را به کسی که اتفاق خوبی برایش افتاده یا موهبتی به او رسیده، نشان بدهید. مثلا:

You passed your exam, good for you!   تو در امتحانت قبول شدی، خوش به حالت