نویسنده: علیرضا مظاهری کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاههای معتبری موجود در آن به عنوان یکی از مقاصد مهم دانشجویان بین‌المللی انتخاب می‌شود. دلیل آن هم می‌تواند سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر آن باشد. در رشته زبان انگلیسی هم مانند دیگر رشته‌ها دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارد. در ادامه […]

نویسنده: علیرضا مظاهری

کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاههای معتبری موجود در آن به عنوان یکی از مقاصد مهم دانشجویان بین‌المللی انتخاب می‌شود. دلیل آن هم می‌تواند سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر آن باشد. در رشته زبان انگلیسی هم مانند دیگر رشته‌ها دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی آشنا کنیم.


دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در بزرگترین شهر استان کبک، شهر مونترال قرار گرفته است. کیفیت آموزشی و سیستم آموزشی این دانشگاه به قدری بالا است که این دانشگاه توانسته در رشته زبان انگلیسی در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. این دانشگاه در این چند سال اخیر توانسته به عنوان یکی از پرمتقاضی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا شناخته شود. از این رو در پذیرش دانشجویان بسیاری سخت‌گیرانه عمل می‌کند.


دانشگاه تورنتو

این دانشگاه در مرکز استان انتاریو واقع شده است، در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند در بخش‌های آموزش زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی بپردازند. این دانشگاه توانسته در بین دانشگاه‌های کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی شناخته شود. این موضوع تنها محدود به کشور کانادا نیست و در بین دانشگاه‌های جهان هم از رتبه بالایی برخوردار است.


دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که توانسته در کشور کانادا یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه‌های تحصیلی در رشته زبان انگلیسی را ارائه دهد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های تحصیلی در این دانشگاه برای افرادی مناسب است که به تدریس زبان انگلیسی علاقه دارند. از دیگر برنامه‌های پرمتقاضی این دانشگاه می‌توان به نقد و تحلیل آثار ادبی اشاره کرد.


دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه توانسته با به دلیل ساختاری که در رشته زبان انگلیسی دارد، دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب کند. در این دانشگاه اکنون امکان تحصیل در رشته زبان انگلیسی با پایان نامه و بدون پایان نامه میسر است. این دانشگاه هم مانند دیگر دانشگاه‌های کشور کانادا توانسته به دلیل داشتن سیستم آموزشی معتبر، توجه بسیاری از دانشجویان بسیاری را به خود جلب کند.


دانشگاه کویینز

این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی در رشته زبان انگلیسی برخوردار است. از این رو فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. در این دانشگاه هرساله کنفرانس‌ها و همایش‌های بسیاری در حوزه زبان انگلیسی برگزار می‌شود.


دانشگاه ویندزور

یکی از دانشگاه‌های دولتی استان انتاریو که در شهر ویندزور قرار گرفته است، دانشگاه ویندزور است. این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا توانسته رتبه ۲۸ را به خود اختصاص دهد، از طرفی شهرت بسیاری در زمینه تحصیل در رشته زبان انگلیسی پیدا کرده است. برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در این دانشگاه باید به طبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.


دانشگاه سنت توماس

یکی از دانشگاه‌های استان نیوبرانزویک که در آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. این دانشگاه دولتی در شهر فردریکتون قرار دارد، بیش از ۹۹ درصد اساتیدی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند دارای مدرک دکتری می‌باشند. از این رو این دانشگاه از سطح علمی بسیاری بالایی برخوردار است. در کنار رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه، رشته زبان انگلیسی همواره به عنوان یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی شناخته شده است.