منبع:روزنامه اعتماد گروه سیاسی: حضور فرزندان و نزدیکان مسوولان ارشد دولت در سایر کشورها، یک بار دیگر باعث شکل گیری مناقشه دامنه داری در کشور شد. ماجرا از جایی آغاز شد که روز چهارشنبه خبر رسید سفر فرزند معاون یکی از وزارتخانه ها با واکنش شخص رییس جمهوری مواجه شده و ابراهیم رییسی در واکنش […]

منبع:روزنامه اعتماد

گروه سیاسی: حضور فرزندان و نزدیکان مسوولان ارشد دولت در سایر کشورها، یک بار دیگر باعث شکل گیری مناقشه دامنه داری در کشور شد. ماجرا از جایی آغاز شد که روز چهارشنبه خبر رسید سفر فرزند معاون یکی از وزارتخانه ها با واکنش شخص رییس جمهوری مواجه شده و ابراهیم رییسی در واکنش به سفر این مسوول دولتی اعلام کرده: «اگر فرزند رفت پدر هم برود.» خبری که مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با آب و تاب آن را در توییتر نقل کرد و نوشت: اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رییس جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود.» عرفاتی در ادامه با زبان کنایه این گونه می نویسد: «گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندان شان در خارج از کشور باشد.» اما این پروژه تبلیغاتی دولت نیز مانند بسیاری از رفتارهای مشابه قبلی به ضد خود بدل و تبدیل به عاملی برای انتقادات دامنه دار کاربران و تحلیلگران از دولت شد. هنوز ساعاتی از توییت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نگذشته بود که برخی منابع از مهاجرت حمیدرضا رضازاده، فرزند انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور به کانادا خبر دادند. خبری که به سرعت برق و باد شبکه های اجتماعی را درنوردید و وایرال شد. اما نکته جالب توجه خبر استعفای خزلی بود که بلافاصله از سوی او تکذیب شد، اما تکذیبیه منتشر شده نیز ساعاتی بعد حذف شد، جرح و تعدیلی که برخی آن را به معنای خروج قریب الوقوع خزلی از قطار کابینه فرض کردند.
سفرهایی برای افزایش ظرفیت های دانش بنیانی کشور!

انسیه خزعلی که موضع گیری هایش در خصوص مواردی چون کودک همسری، حجاب، گشت ارشاد، لایحه منع خشونت علیه زنان و… انتقادات زیادی را ایجاد کرده بود، این بار هر چند سفر پسرش به کانادا را تایید کرد، اما این سفر را در راستای افزایش ظرفیت های دانش بنیانی کشور دانست! و با انتشار توییتی اعلام کرد: «گذشت آن دوران که مسوولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می کردند. اما امروز… برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ در حالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه های آینده به کشور بازمی گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته اند. بی شک… بسترسازی برای تقویت فعالیت های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسوولیت پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان های انقلاب و سیاست های دولت وفادار بوده و خواهند بود.» این توییت نه تنها غائله را ختم نکرد بلکه باعث افزایش انتقادها از رویکرد ریاکارانه برخی مقامات دولتی شد. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب از جمله این تحلیلگران بود که در توییتی به سخنان انسیه خزعلی درباره مهاجرت فرزندش واکنش نشان داد و نوشت: «چرا برخی انتظار دارند که ادعاهای آنان در مورد خود و خانواده های شان را مردم باید باور کنند؟ در حالی که تجربه قبلی خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهای فرزندان شان را می پذیرند؟ در حالی که فرزندان می دانند در فضای ریاکاری والدین شان طاقت شنیدن حرف درست را ندارند.»


استعفا؛ تکذیب؛ حذف تکذیب

افزایش دامنه انتقادات از دولت به اندازه ای شدت پیدا کرد که ناگهان خبر رسید انسیه خزعلی استعفا داده است. برخی کاربران توییتر به استقبال این خبر رفتند و برخی دیگر نیز آن را نمایش تازه تبلیغاتی دانستند. ساعاتی بعد اما مشخص شد که خبر استعفا از سوی یک کاربر جعلی منتشر شده است و این خبر ریشه در واقعیت ندارد. در واکنش به خبر استعفا، ظهر دیروز (جمعه) خزعلی اخبار منتشره در مورد استعفایش در پی حضور فرزندش در کانادا را تکذیب کرد و در توییتی نوشت: «این قبیل اکانت ها جعلی است و متعلق به اینجانب نیست.» اما نکته جالب توجه این است که این توییت تکذیبیه خزعلی نیز مدتی بعد حذف شد.

  • منبع خبر : روزنامه اعتماد