تهیه و تنظیم: ستاره کوشا/ ۱-?How are things ۱-اوضاع و احوال چه طور است؟ این عبارت غیر رسمی اغلب مواقعی کاربرد دارد که می خواهید از کسی بپرسید اوضاع و احوالش چه طور است یا زندگی اش چه طور می گذرد. این عبارت معمولا زمانی استفاده می شود که کسی را برای مدت طولانی ندیده […]

تهیه و تنظیم: ستاره کوشا/


۱-?How are things

۱-اوضاع و احوال چه طور است؟

این عبارت غیر رسمی اغلب مواقعی کاربرد دارد که می خواهید از کسی بپرسید اوضاع و احوالش چه طور است یا زندگی اش چه طور می گذرد. این عبارت معمولا زمانی استفاده می شود که کسی را برای مدت طولانی ندیده باشید و خطاب به دوستان، اعضای خانواده و یا همسایه پرسیده می شود.

۲-? What’s new

۲-چه خبر؟

این عبارت زمانی کاربرد دارد که می خواهید بدانید برای طرف مقابل از آخرین باری که با هم دیدار داشته اید ، چه اتفاقاتی افتاده است. اغلب از آن برای شروع گفتگو یا احوال پرسی استفاده می شود و در مکالمات غیر رسمی کاربرد دارد.

۳-?So Hey, what’s new

۳- خب، چه خبر؟

با این که این عبارت از نظر گرامر زبان انگلیسی نا درست است ، اما خیلی کاربرد دارد. وقتی دلتان برای یک دوست یا یکی از اعضای نزدیک خانواده تنگ شده است، می توانید این طور به او خطاب کنید. این عبارت زمینه را برای بحث و باخبر شدن از اوضاع و احوال زندگی کسی که خیلی وقت است او را ندیده اید، آماده می کند. البته ین جمله را فقط باید به دوستان، اعضای خانواده و همکاران نزدیک تان بگویید.


۴-?What have you been up to

۴-چه کار ها می کنی؟ (سرگرم چه کار هایی بوده اید؟)

وقتی از اوضاع و احوال دوست تان خیلی وقت است خبر ندارید و می خواهید از آن سر در بیاورید، این عبارت را به کار می برید. یعنی وقتی این سوال را می پرسید، می خواهید از زندگی، کار یا تحصیل او با خبر شوید و بدانید در این مدتی که یکدیگر را ندیده اید طرف مقابل تان چه کار هایی می کرده است.


۵-Can’t complain

۵-شکر، شکایتی نیست! /ای، بد نیست!

این عبارت معمولا پاسخ سوال “?How have you been” است که یعنی ” اوضاع واحوال چه طور است؟”. شما می توانید این جمله را زمانی بگویید که زندگی تان خوب است، اما هیچ تغییر خاص یا پیشرفتی در آن به وجود نیامده است. مثل این است که بگویید خوشحال هستید که حداقل اوضاع از این بدتر نشده است.